En andra chans.

Det står om att de starkaste orden börjar tappa sitt värde, och jag är nästintill helt
säker på att det är så det har blivet. Det kanske inte är så för alla, men för de
flesta. Och det känns i magen när jag tänker på det.
För mig betyder "Jag älskar dig" att jag inte vill leva mitt liv utan den personen och
att jag är villig att göra allt som jag kan för att han/hon ska må bra.
Jag tror inte man kan klara av att älska alla sina vänner, inte till en så hög grad som man känner för sina allra närmsta vänner eller för sina föräldrar och syskon.
Jag har många vänner och jag tycker om dom allaihop, annars hade jag inte valt just dom till mina vänner. Men det är inte alla av dom som jag älskar. Det kanske låter hårt att läsa, men tänk efter själv. Älskar du verkligen alla dina vänner? Du kan tycka jätte mycket om dom. Men bara för det älskar du dom inte.
Jag vet att under mitt nitton års långa liv så har det funnits fyra vänner och en kille som jag verkligen har och fortfarande älskar något så oerhört mycket.
Sen händer det saker under livets gång som man inte kan rå för. Och att förlora en människa som man älskar, det gör verkligen ont. Hela livet kan rasa samman.
Men också det borde vara ett tecken på vad som menas med när man älskar någon på riktigt.
Jag vet hur det känns att förlora någon. Det har snart tagit mig ett år att försöka må bra igen och det kommer ta minst ett år till innan jag kommer kunna känna att jag klarar mig själv. Sen kommer saknaden finnas där hela mitt liv, för den person som jag förlorade var något utöver det vanliga. Det var en person som fick mig till att börja leva.
Jag tror det är viktigt att välja sina vänner noga, så man slipper bli sårad.
Det handlar inte om att träffa en ny vän/pojkvän någon stanns och sedan säga att man älskar den personen. Utan när man älskar någon så bygger man upp de känslorna under ett par år, för att sedan bevara dom hela livet.


Det kan också hända saker som inte alls borde hända, vi alla är bara människor och vi gör misstag. Som min Pappa sa, de orden kommer finnas med mig hela mitt liv.

Alla gör misstag och alla förtjänar en andra chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback